Hemma ifrån betet

Har hämtat hem hästarna ifrån betet, nu går de i en beteshage här hemma, dock inte så mkt gräs kvar med blir hö i hagen innan de e dags o stalla in, ska försöka ha de ute så länge de går.

Elvis e så jädrar nice när han springer runt, måste säga att detta är absolut Ellas bästa fölunge. Han blir nått. Han har steget, utstrålning, resning, kaxighet o utseendet, kanon fin. Han hoppar oxå bra, de jag sett i hagen, han hoppa över Ella när han bara var nån vecka.. Sen trevligt temperament o lättlärd. Tror han kommer passa för de mesta, men kanske lite mer åt dressyr med lite hoppning då o då... Ne  han blir nog kanon till de man väljer, hoppas jag hittar ett bra hem till honom.

Emma brunsta om o betäcktes igen :( usch.. jag vill ju inte ha så sent föl igentligen men blir ingen ombetäckning nästa år då.

William o dagis går jätte bra, han trivs kanon. Så himla gott, för oss båda :D

Felicia har idag vart på bvc, läkarkontroll, 8,4kg o 69cm lång, 6½månad gammal. Växer jätte bra.

Ne nu ska jag käka lite kvällsmat innan de e dags o gå bort o mata hästarna som e inne inatt, Ella o Elvis.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback