En tur ut

Caramia har vilat hela helgen o igår, helgen spenderades i Nödinge o igår regna de hela tiden så hon fick stå.
Idag var de dags o rida igen, trodde hon skulle flyga i taket, men icke trots att de blåste massa.
Hon va sådär perfekt pigg, arbetsvillig o trevlig.
Red först en sväng in i skogen, mellan träd o grenar som låg på backen. Sen blev de träning på galoppfattning, hon har haft lite svårt för de sedan vi börja rida henne efter den långa vilan, idag funka de perfekt, utan att rusa in i galoppen.
Jätte nöjd med dagen lilla pass, hon rids ju inte så länge, typ 30min.
Dags o börja öka passen lite.
Ska rida henne imorgon, torsdag får hon vila då jag inte har barnvakt då, Tomas ska rida nån av dagarna i helgen iaf o sen jag resten tror jag.

I lördags var vi på kalas hos Jockes flickvän, Nathalie. Fick grillat o tårta. GottiGott. Kollade på hennes mormors hästar, en som föll mig i smaken, som även är tillsalu... Underbart vacker frisersto... *gilla*

Nathalies mamma hörde att Tomas va intresserad utan western o tog med oss till grannen som hade en paintkorsning o en quarter, där fick de pratat, visat lite i ridningen o Tomas fick rida Gerrys paintkorsning, en liten ponny på 140cm. Men såg absolut inte för litet ut... Skumt ändå.

Söndag hade Christer kalas med middag.
Sen efter de blev de o hämta hem Ella o Elvis. Så nu e de hemma.

Jäjä... Någon som söker föl?? Elvis är tillsalu.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback