Snökaos

Ja helgen har bestått av ett enda snökaos från fredag-söndag.
De har kommit en hel del snö o de har ju inte blivit bättre av att de blåst massor, vallar på 2meter o helt insnöade. De öppnade vägen sent igår o Tomas fick hoppa in o ploga så han har vart ute hela natten o nu e han på jobbet...
Vi ser typ inte ut genom köksfönstret längre för de e så mkt snö där.
Visst de e jätte fint med snö, å när solen står på. Men nu har ju snän typ vart här sen i mitten av dec.... Så nu e ja iaf väldigt trött på den.

Till helgen e de Horseshow, Elin kvalar idag till GP-ponnyn, sista kvalen innan tävlingen. Dock väldigt hård konkurrans men kul att hon å Binlight tagit sig såpass lång som till sista kvalet, hon har ju haft massor med jobb med denna ponnyn, het som satan, Arab-Welsh. Så ikväll väntar jag samtal om hur de gick. Går hon vidare då ska ja köpa biljetter till de, finns nog några fattiga platser kvar. (Jag stog med Ella o Caramia hos Elin när jag bodde i nödinge)

Imorse kände jag en lukt inne, letade på massa ställen å Nisse var o kraffade i papper som Wille slängt ner under datorn, så jag gick dit o kolla va de var han höll på med, då sätter sig katthelvetet å pissar å gräver över de, hitta mer kiss o även skit, jag dänga till katten å var bara att börja städa, han har inte kissat inne sen han va liten... Idiot kattjävel. SÅ fortsätter han såhär så får tomas skjuta honom, är ju svinäckligt. Fyy.
Är ju tät i näsan fortfarande så har inte så bra luktsinne just nu heller, annars hade jag nog märkt de innan imorse för ja tror de gjordes i helgen när de va så mkt snö ute.

idag behöver vi komma iväg till Odal o köpa betfor, mineraler, hundmat, å grov eller nått till erina som e dräktig.

Yeah yeah... Ha de


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback