Dag 2

Har ju börjat på min Cambridgediet nu, är på dag 2, idag tycker jag suget efter mat vart lite lugnare. Igår var jag toksugen på mat.
Å de underlättar ju inte att man ska laga till resten av familjen. De doftar jätte gott. Längtar redan tills ja får börja med maten igen, får se när de blir. tänkte äta ren kur i minst 2v å kanske 3 å sedan gå över på lite mat.

Nu e Tomas å Koffe framme å startar traktorgrävarn de ska hämta en pall med ved som jag får in i pannrummet så har plockat ur de så de får in den. Men Tomas får ta de MEGA tunga sakerna.

Annars idag har ja städat, gjort hästarna, lagat mat å duschat i lugn o ro då Wille var hos farmor.
Sen ska vi även köra in 1höbal o 1halmbal till hästarna.
Tomas fick köpt en ny grep idag me för ja bröt sönder den i söndags så har fått mocka med halmgrepen å skyffel nu... Mkt lättare med spångrepen.

Förut gick de ett rådjur här ute vid bilen å hundgården, den leta mat. De e så synd om de nu när vintern e så hård. Tomas far å deras jaktlag har ju lagt ut hösilage å sånt.
Men ja hade faktiskt 1 spann havre sedan hästarnas sommarbete som jag gick ut med å la på 3 olika ställen. Hoppas den kommer tillbaka å äter.

Yeah, nu ska ja väcka Wille han somna för 30min sedan men kommer inte sova för natten utan vakna vid 10 eller nått å de vill ja inte...




Kommentarer
Postat av: Emilia Ragnarsson

Haha go min och lite sketen!! =P

2010-02-02 @ 19:45:34
Postat av: therese

så nu har de äntligen kommit fram små gryn nere i munnen på han iaf...skönt då de kan äta lite andra grejer när de har tänder....men de brukar klara de hyfsat bra ändå..

2010-02-02 @ 19:54:19
Postat av: Sarah

Du får lycka till med din camebridgekur. Imorgon är mina 3 veckor avklarade. Första veckan är värst sen flyter det på rätt bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback