Stallet

Snart ska jag gå bort till stallet. Men väntar in Carro som ska komma o rida idag.
Carro var här i torsdags o red, fredags longerade jag henne, lördag fick de springa av sig i stora hagen, söndag vila, måndag promenad i skogen o idag rida.

Inget föl ännu, hon har 10dagar kvar till beräknat, hon har gått 325 av 335. sen varierar de ju väligt från 320-365 e de vanligaste att de fölar mellan. Men ja har räknat på 335dygn vilket brukar vara vanligast.

2,5v till Snowflake flyttar hem :) Spännande o se hur hon växt.
Vi kommer få henne både örontattuerad o chippad. Vilket e kanon bra.

Nu tycker Wille ja e tråkig o han har snart ätit upp alla vindruvor så blir o vara med honom en stund nu.

På måndag ska vi åka till Mellerud o gå till hundsalongen o trimma ner min håriga lilla Tira.
Ska se om ja själv kan ta o klippa av håret då när jag ändå är i mellerud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback