Tjiiing på er

Igår var jag hos min kusin och red... Först red jag Cherina, en Shire, red ut henne, hon va pigg och tung :)

Sen red jag Hercules X, en pre-hingst, godkänd i både sverige å spanien. Svart snygg. Han va helt underbar att rida, tror jag e lite kär i honom. Hoppas på att få rida honom snart igen. Me like.
Har ju inte direkt ridit så mkt hingstar, men han var väldigt mjuk att rida, gudasnäll men man fick driva endel, han e inte rikigt i kondition just nu.
Iår har han betäckt 3st ston hos min kusin, nästa år kommer hon ta imot ston utifrån med.
Han är inte alls sådär grov som dom kan vara, utan mer av sporthästmodell :)
Tomas tog lite bilder, dock sitter ja inte så bra å alla korten e ganska dåliga.. Men skit samma, va ju första gången ja red honom.. Nästa gång ska ja rida bättre. Sen har ja ju inte ridit sedan ja blev gravid, alltså jan 08. hehe.





idag har ja vart på föräldraträff, nu lagar ja mat, potatisgratäng å lövbiff.

Tjingalong

Kommentarer
Postat av: Frida

Roligt att se dig sitta på häst igen. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback