Städat idag

Idag fick jag tummen ur å plocka fram damsugaren å skurhinken. SÅ nu e de nystädat här hemma :)
Rikigt skönt väder oxå, de e inte fel.
Ska snart laga mat, blir bara pannkakor idag. Efter de tänkte jag nog ta å bada Tira, hon e en smutsgris, eller kanske tar henne imån istället.

Imorgon ska ja ringa vetrinären så han får komma ut å vaccinera lite, Ella, Caramia, Fia å Dixie´s tur är de denna gången. Ella vaccineras ju eftersom hon skall föla om 1månad drygt och dom ska ju vara nyvaccinerade när dom fölar, för då får fölet med sig lite av det när den ploppar ut + att de e bra om stoet e nyvaccinerat mot stelkramp, allt kan hända å hon kan ju få infektioner. + att när fölis väl är ute ska ju stoet avmaskas...

William ligger i sitt babygym nu å leker och tittar på tv :) Min gullunge.

Är så himla sugen på chocklad, å en påse grillchips hade vart gott idag..... de e nästan så ja känner för att ringa tomas :P Haha.

Imorgon ska ja ta mig en promenad med Caramia, idag han jag inte för svärmor skulle iväg å kunde inte ha William så mkt längre än hon hade. Blir nog en promenad i skogen.
Längtar tills vi kan släppa dom på bete :) Gött de ska bli, då ska bädden mockas ur å de ska tvättas å göras rent där inne inför kommande säsong. Måste bara köpa stallrent/boxrent eller vad de heter...

Ne nu får ni ha de underbart!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback