Juldagen

Ja då va ju julafton borta för iår och juldagen e snart oxå slut.
Mamma står å kokar gröt nu, ingen som orka igår så vi gjorde aldrig någon.
Vi stannar här i Nödinge tills imorgon då de snöar å blåser så mkt å bättre att åka imorgon då.
Så William å jag har nyss badat och de vart himla gott.
Ska snart bada lite hundar, alla 4 tänkte jag.

Julafton:
Började sådär lagom kul med att William vakna vid 6 å bajsa igenom kläderna (ganska löst kan jag säga) och de vart ju bara å gå upp å byta 2ggr till å med, sen fick han välling å somna om. Samma sak imorse, fast klockan 3 vakna han. Sen fick han feber så halv 6 imorse gick vi upp för han va så ledsen, fick alvedon och gos å sen var han på bättre humör. Vi fick slumrat runt halv 8 en timma. Han håller på att få tänder, hans första och ser ut att vara 2st nere som kommer.

Min mormor å morfar kom hit vid 12 tiden å lämna klappar å fikade sen fixade vi middagen å fick ätit vid 4, William tyckte de var jätte gott med Janson, köttbullar å ägg. Åt 2 stora portioner.
Sen var de dags att dela ut alla julklappar, och gissa vem som fick mest, Jo William hade ett helt berg med julklappar.
Massa fint bla. Jätte snygga Jeans av hans flickvän Ida, 2böcker, kläder, och MASSA leksaker och en ny kudde.
Jag fick nytt täcke å kudde, påslakan,  en skål med godis, och ett SPA dygn, med massage å 3 rätters middag med övernattning av Tomas å Wille, självklart ska Tomas hänga med :D
Tomas fick Kudde å täcke, Godis, Handukar, och av mig å Wille en rakapparat och filmen Rolandz the movie. De var de han önska sig av oss :D

Och julen är inte över, söndag ska vi fira med Tomas familj och då blir de mer julmat och julklappar :D

Nu ska ja ta mitt febriga barn och så e nog snart gröten klar. Blir å ge honom alvedon å sen lär han somna.

Ta de lungt i snöstorm å jultrafiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback