Muff

Var uppe ridigare idag än väntat, halv 10 ringer telefonen, sen kunde jag inte somna om. Haha.
Erica, Jocke å barnen kommer nog till helgen, vilken dag ännu vet ja ej. Men även mor å far å syskon kommer hit med husvagnen på fredag.

Igår tjära vi hovarna på Ella igen, gör de typ 1g/v nu under sommaren.
Började ge dom hö igår med ute i hagen då de inte e så mkt gräs kvar å framför allt, inte mycket näring.
Så dom får betfor, havre och sen får dom dela på en 20kg bal med hö på kvällen.
Men blir väl att ta hem dom snart, kanske till helgen eller helgen efter det. Måste köpa avmaskningsmedel i veckan så de finns hemma.
Ska faktiskt bli lite skönt å ha dom hemma igen, visst de e mega gott å ha dom på bete, men enklare å gå till stallet än ner till betet.  Sen ska dom ändå gå på lösdrift så jag slipper ju mocka ändå, de e ju bara ellas grushage som måste mockas.

Ska ta å ringa svärmor å fråga vilken dag hon ska in å handla i brålanda, så jag kan åka med.

Nu ska ja dammsuga lite å sen ska jag tvätta några maskiner.

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback