Helgen över

Då var de måndag igen... Boring.
I helgen har vi fixat istallet (lösdriften + grushage). Blev färdiga med de igår :)
Så nu kan dom gå in å ut själva, dock endast ut i grushagen. De blir en annan hage senare i höst. Måste köpa stolp innan.
Vi la in 1 ny rundbal med halm igår med + 1hö bal, men höbalen var större en de förra så den fick inte rikigt plats i sementringen. Men mat har dom ett bra tag nu. Den räcker säkert typ 2v. Idag ska vi tjära Ellas hovar och så tvätta mugg tänkte jag, hon har inte alls mycke, några få skropor men tänkte tvätta bort inna de blir mer.

Annars i helgen har jag fortfarande vart sjuk, bättre idag dock. I lördags kväll blev ja riktigt dålig, fick super ont i magen typ blandning mellan mensvärk/magsjukeont/magkatarr, så sov inte sådär jättre bra precis, somnade efter 6 på morronen då den mesta värken var borta + att jag spydde några gånger på natten. Fast igår efter lunchtid så kändes jag mig mycket piggare :)

Tog lite kort från vi grejat :)

Ella gillar å vara inne.    Carra undrar vad som händer här...  
ella carra nyfiken caramia 


Emma, tjockisponnyn     ja dom har fritillgång på hö.
tjockis ponnyn  Massa mat i lösdriften


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback