Förlossningen...

Ska se om jag kan sammanfatta förlossningen lite.

Allt börja natten till söndagen, kl.03.00 vakna ja av en värk, mycker starkare än de som var under lördagen.
Gick upp på toa, fortfarande rosa slem efter slemproppen.
Värkarna var nu inte regelbundna med absolut mycket starkare än lördagens. Ringde iaf forlossningen om lite råd å tips, tog 2 alvedon å försökte sova.
Låg i sängen å de fick ju absolut inte att somna gjorde för ont, vid 05.00 började värkarna komma med 4-5min mellanrum och höll i sig ca 1minut, gjorde ont och drog massa i ryggen.
Vid 06.00 ringde jag förlossningen igen och dom sa att jag kan äta nått å sen komma in.
Väckte Tomas å han åkte fram till hästarna å gav dom vatten å lite mer hö.
Sen försökte vi äta nått, ville inte åka för tidigt in men klarade inte att vänta mer än till 08.00.
Väl inne på förlossningen så koppla dom in mig så jag kunde se hjärtljud och värkarna på en skärm.
Låg så i 20min å när vi var där så avtog värkarna något, var då öppen 3-4cm.
Så vi åkte till Överby för att gå runt i affärer en stund så de kom igång igen, var tillbaka på Näl vid 12.00 och då var värkarna regelbundna igen med 4-5min, var då öppen 5-6 cm.
Fick då bada en stund vid 13.00 och vid 15.00 öppen 6-7cm, fick värkstimulerande dropp så de skulle komma igång mer och började med lustgasen runt där oxå för de gjorde sjukt ont.
Vid 18.00 fick jag spinalbedövming och de gjorde susen.
Vet ej när krystvärkarna börja med höll på ett bra tag, ut kom han iaf vid 20.37 :) Så himla sönt när de var över.

Så de var en lång dag... blää


Kommentarer
Postat av: Agneta

vilken förlossning verkade vara ganska så skönt att det inte tog så lång tid jag undrar sprak du nåt? vet att första gången gjorde ja det men inte andra de är ju så olika ju..Hoppas allt är bra för övrigt.Skönt att att bada va?

Postat av: Sarahs

Det verkar som det gick rätt smidigt och det tog ju inte så lång tid heller. Har du återhämtat dig bra nu efteråt? (kroppsligt)

2008-11-10 @ 23:11:37
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/
Postat av: Agneta

jag skrev tillbacka på min sida

Postat av: Nathalie

Tycker det låter som en bra förlossning, ingen dramatik o inte så lång :)

2008-11-11 @ 09:05:01
URL: http://nlie-nlie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback