stängsla hage

Igår var ju Tomas ledig så Koffe kom hit och skulle hjälpa oss att stängsla 1 av sommarhagarna...
Allt började bra. Vi använde oss utan traktorgrävren som vi hade skopa på fram som vi la alla typ 75stolpar i.
Körde bort till hagen och började mäta ut vart stolpen skulle vara, och tryckte i dom i backen med hjälp av grävaren. Gick jätte bra tills vi kom till halva hagen då började de spöregna och inte lite heller, pisseblöta till 1000.
De lugnade ner sig och vi skulle fortsätta, (hade stått under träd för lite skydd) Då körde grävaren fast hela tiden för de var så mjukt av allt regn.
Så vi gjorde bara halva hagen med stolp igår för de kom ju ännu mera regn, Så i helgen ska vi fortsätta sätta stolp och tråd... Vi hade tänkt att släppa dom på bete om 1-2v när de växt upp mer.
Ella har brunstat färdigt nu igen... så de e nog dags nästa helg å köra henne till hingst... så hon börjar brunsta hos dom så har dom hela brunsten å betäcka.

Idag ska vi hämta hem min nya ponny, Emma som hon kommer kallas. ska bli kul och ha nått mer å träna.
Igår fick vi göra en provisorisk box till henne så hon och framför allt ella kan lukta på varandra innan dom går ut i hagen på lördag.

Ska snart hoppa in i duschen och sen måste jag komma på nått å äta idag. Frysen e full, överfull, nog därför jag inte vet vad jag vill ha....

På söndag eller måndag ska vi hämta lite hö med... så vi har om de behövs.

Ne hejdå orka mer er :P haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback