Julhandla

Idag ska jag och mamma åka och köpa julklappar... köpte den första igår.
Ska väl åka å handla imorgon med, och sen lördag ska jag åka med tomas och handla julklappar.
Imorgon ska jag möta tomas på tre hästar, så köper vi med oss spån, kiselgur och wet drap så vi har.
Har ju redan handlat lite till stallet, som grep, sopborste, krubbor, vattentunnor, b-vit, krokar och sånt.

På lördag ska vi städa stallet oxå, sätta upp nya ljusrör, göra galler för fönstrerna. Dra vatten genom en vägg...
Sen ska Tomas pappa mocka ur lösdriften, så vi kan spola den med högtryckstvätten och sen halma upp den.

Till sommaren ska vi ta in eget hösilage, havre och halm (havre å halm har dom redan nu hemma)
Antagligen ska vi riva väggen istallet så de blir större oxå. Och kanske bygga nån mer box.

Sen ska vi väl göra ny gräsmatta runt huset och så ska vi måla huset.
Bygga nu hundgård till Dixie och Fia med.

Ne, nu tänkte jag börja packa lite saker i flyttlådorna.... Finns ju lite å göra!! Haha.

Ha en bra dag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback